"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday, January 12, 2014

[Testimoni Produk] Badan Aniq Membengkak Selepas Ambil Mealshakes Shaklee

Saya telah menjadi pengguna Shaklee untuk set menyusu sebelum saya cuba memberikan aniq mealshakes.. Pada mulanya, saya amat takut untuk mencuba supplemen mealshakes kepada aniq, memandangkan antibodi aniq yang kurang memuaskan sepanjang dia berumur 4 hingga 12 bulan. Aniq hanya dapat saya bekalkan susu ibu sehingga umurnya 5 bulan sahaja. Selepas itu susu saya merudum dan akhirnya saya terpaksa mengalah dengan susu formula. Mungkin itu juga adalah salah satu faktor kesihatan aniq yang kurang cemerlang berbanding adiknya aqeela yang dapat minum susu ibu sehingga 1tahun 6bulan.

Sebelum aniq berumur setahun, boleh dikatakan hampir setiap bulan aniq akan saya bawa ke klinik akibat demam, batuk dan selsema. Bak kata orang tua-tua (babysitter dan mak saya) untuk menyedapkan hati saya, baby nk beralih bulan atau nak pndai sesuatu memang lah demam. Entah la, yang pasti setiap kali aniq demam saya memang sedih dan agak letih. Berjaga malam tanpa suami disisi memang cabaran yang cukup besar. Lagipun pada ketika itu saya telah hamil anak yang kedua. Pengalaman yang saya alami memang agak mencabar.

Ubat yang diberikan oleh doktor kepada aniq juga bukan calang-calang..Antihistamine untuk batuk semput, antibiotic Zithromax (yang pada pandangan banyak doktor adalah sejenis antibiotic yang agak 'kuat') dan beberapa lagi jenis ubat. Kadang-kadang sedih jugak hati ibu ni bila nak beri anak makan ubat..bila nak bagi anak makan ubat, aniq ngamuk, kalau tak bagi nanti, kita pulak kesian badan si anak letih dan tak bermaya.

Sehingga umur aniq 1 tahun 2 bulan, aniq telah mengalami demam on off dalam tempoh sebulan, waktu malam suhu badannya akan naik dan reda bila hari siang. Saya yang risau telah mengajak incik husband membawa aniq untuk mendapatkan rawatan paediatrician di Hospital Pakar Puteri, Johor Bahru. X-ray aniq diambil untuk memastikan yang aniq tidak menghidap pneumonia. 


Alhamdulillah aniq tiada pneumonia, tetapi dia disahkan menghidap resdung. Jadi aniq dibekalkan ubat allergic AERIUS dan aniq dikehendaki makan ubat ini selama 2 bulan. Aduhaii, ni yang lemah ni nak bagi anak makan ubat, kesian pulak aniq..tapi akhirnya aniq semakin lali dan tidak melawan apabila saya hendak suapkan ubat. Aniq dah tak kesah akibat dah terlalu kerap kena makan ubat.


Aniq telah mengambil ubat yang diberikan ini selama 2 bulan. Waktu ni saya masih tidak berani berikan aniq apa-apa supplement mahupun mealshakes. Selepas aniq berumur 1thn 7 bulan, saya dicadangkan oleh mak shaklee saya iaitu hana untuk memberikan aniq mealshakes, saya pn menerima cadangannyamemandangkan semua rakan-rakan pejabat saya telah memberikan mealshakes pada anak dan mereka semua memberikan feedback yang bagus, saya terus yakin untuk mencubanya kepada aniq.

Mealshakes saya campurkan dalam susu anmum aniq, tapi dalam 2 hari kemudian badan aniq sembap..badan dan matanya membengkak..seperti edema..badannya juga naik merah merah..saya sedar mungkin ini adalah healing crisis, tapi hati ibu mana yang tak risau kan..saya sapukan herbal blend pada badannya sebelum saya bawak ke klinik pada keesokkan harinya. 

mata aniq bengkak

badan turut naik merah merah

herbal blend

Esoknya tanda-tanda merah dibadan dah berkurangan, tetapi matanya masih bengkak, jadi saya terus bawa ke klinik. Saya turut membawa bekas mealshakes untuk ditunjukkan kepada doktor, tapi doktor sendiri tidak dapat mengesahkan reaksi elergik aniq ini adalah berpunca dari mealshakes shaklee, doktor hanya menyarankan saya untuk membuat ujian darah di hospital untuk mencari punca elergik aniq. Doktor membekalkan aniq ubat Adezio. Setelah makan ubat ini, merah merah di badan aniq beransur hilang dan pulih sepenuhnya.


Saya yakin edema dan gatal-gatal merah diseluruh badan aniq adalah healing crisis, jadi saya tetap meneruskan memberi aniq mealshakes, tetapi dalam kuantiti yang kurang. Cara penggunaan dan konsultasi akan saya terangkan kepada yang ingin mencuba produk Mealshakes ini.

Alhamdulillah, semakin hari aniq semakin sehat dan antibodinya semakin kuat. Dia sangat jarang sekali demam, selsema mahupun batuk. Dia hanya demam selepas 9 bulan kemudian iaitu akhir bulan lepas, itu pun akibat berjangkit dari demam ayahnya. Selera makan nya juga amat memberangsangkan, sampai setiap sebelum tidur pn dia akan mencari kudapan seperti biskut walaupun telah makan sepinggan nasi pada petang hari. Aniq juga nampak lebih bertenaga dan semangat. Anda boleh lihat sendiri aniq yang sekarang bukan seperti yang dulu lagi. Bila badan anak-anak kita sihat, mereka dapat bermain dan mengeksplorasi dunia kanak-kanak mereka dan sekaligus minda dapat berkembang dengan baik.

Saya telah mencuba Mealshakes Shaklee kepada anak-anak saya, dan ia terbukti berkesan. Jika anda sayangkan anak anda, apa salahnya berbelanja lebih sedikit untuk memberikan multivitamin kepada anak anda. Multivitamin Mealshakes dalam bentuk serbuk amat mudah dicampurkan didalam susu anak-anak sebab berperisa vanilla, dan anak-anak amat sukakan rasanya. Mealshakes juga amat sesuai untuk anak-anak yang ezcema dan picky eater. Tidak perlu berperang untuk memberikan nya 'ubat' demi masa depan mereka. 

Mealshake ini adalah produk tenusu, kanak-kanak yang elergic susu lembu tidak dibernarkan untuk mengambil mealshake. Pastikan anda berjumpa dengan distributor yang bertanggungjawab yang akan menerangakan cara penggunaan mealshake ini dengan sebaiknya. Bukan untuk mencari keuntungan semata-mata. Cubalah, saya yakin anda tidak akan menyesal. 


Harga Mealshakes Shaklee ialah RM113.00 (semenanjung) & RM121.00 (sbh&srwk) untuk harga retail.
Satu canister tahan sehingga 3 hingga 4 bulan untuk penggunaan seorang kanak-kanak.
Untuk konsultasi dan harga terbaik, jangan segan silu untuk hubungi saya. Selamat mencuba

__________________________________________________________________________________

Atie Lazis
Sms|Whatsapp: +6019 7736540
ID Member: 927121

*Saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi kawasan Jalan Lembah, Bandar Seri Alam, Johor Bahru dan sekitarnya. Ready to Cash-On-Delivery ke pintu rumah anda. Pengeposan produk Shaklee secara PERCUMA ke seluruh Malaysia.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...