"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Saturday, January 25, 2014

Terus Unsubscribe Disney Channel

Actually saya memang dh lame tak jenguk blog maria elana, tapi haritu sebab tertengok raikan cinta pasal wedding dia, so saya pun bukak la, sesaje nk wt hobi masa bujang dulu..sbb haritu mcm ada terbaca dia dh bersalin. So, mne tau dia tetiber rajin nk update pos kan..hehe (sbb dia dah malas/jarang update lepas dia kawen)..haha..follower sungguh upenyer :p

Then, saya tertengok video kt bawah ni time baca pos dia (kalau tak keluar, bleh pegi ke link ini -> http://www.youtube.com/watch?v=v2SdEpHjrjw )..


Terus je lepas tu saya rasa bersalah sangat, sebab subcribe channel cartoon network utk Aniq & Aqeela..Selama ni, saya selalu cuba berfikiran positif dengan memaafkan diri sendiri. Macam-macam alasan saya create, "kesian kt bibik la..", "senang bibik wt kje dapur..bebudak tgk tv..tanpa kawalan".."senang saya buat kje lain while anak2 sibuk tgk cartoon"..ya allah, ibu apakah saya...sedih sangat bila ingat balik..sometimes saya jugak ada terpikir "why not, at least dia blaja english language jugak kn".. sampai satu masa, Aniq & Aqeela dah terlalu dipengaruhi dengan tarian Hi-5..dan saya perasan daya tumpuan mereka pada satu2 perkara adalah sangat singkat..kecuali pada kotak hitam di dinding yang dipanggil tv itu T_T'

Sesungguhnya sekarang saya sedar, perbuatan saya ini adalah SELFISH..beranak nak, tapi tidak bertanggungjawab & abaikan anugerah Allah yang tak ternilai ini. Dari bertangguh nk unsubscribe Disney channel tu, terus saya call astro right after tgk video ni. Sekarang setelah sebulan berlalu, anak-anak saya memang dah kurang tgk tv...cuma waktu malam, diorg akan request video dekat youtube, tu pun video alif ba ta..abc..dan sekali sekala pocoyo...Alhamdulillah, mereka dah boleh adapt berbanding masa awal2 saya unsubscribe tu, kerap kali juga mereka merengek minta dibukakan Hi-5.

Mungkin pendangan dan cara anda dalam pendidikan awal kanak-kanak berbeza..komen dan perkongsian membina amatlah dialu-alukan. Terima kasih :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...