"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday, January 9, 2014

[Testimoni Produk] Saya Tak Suka Makan OSTEMATRIX

OSTEMATRIX

Ini adalah antara supplements yang saya agak payah nak maintain untuk makan..mesti selalu skip2..korang tengok lah size dier..dh la gedabak gitu...pastu kene makan 4 biji skali makan plak tu...haihhh, tak  ke bercinta saya nk telan..nasib baik bentuk dan permukaan dia yang licin tu senang nak masuk je kalau minum air..kalau tak, bluwekk jugak sudahnya.. (ingat org suka makan supplements macam saya ni senang sgt ke nk mkn ubat..huhu)

Tapi nak taknak saya terpaksa jugak makan bila saya tak boleh elak dengan 'after effects' makan Ostematrix ni..saya suka sangat bila bangun pagi je, saya tak payah duduk berejam dalam toilet..mcm makan betik je gayanya..senang dan laju kelancaran pembuangan pagi..(upss...sory yer)

Saya ni mmg jenis pembuangan tak lancar..kalau teringat balik time pregnant & pantang dulu..haihhh, xboleh lupa bila seminggu cuti hari raya saya tak membuang...bleh imagine tak cm mana intake pemakanan time raya..masuk banyak, tp keluar takde...saya siap dh seram sejuk sbb seminggu dah tak membuang, terpaksa incik husband pergi farmasi belikan ubat picit cm bebudak tu...(adehhhh...malu)...tapi syukur sgt bile mkn ostematrix ni..mmg sgt2 membantu

Selain itu, saya betul2 dapat tidur yang berkualiti..pepaham jela kalau ibu ada anak 2..tp husband keje jauh..kalau dekat, bleh la ambil shift layan anak nanges or nk susu tgh2 mlm..takde istilah gitu utk saya..saya memang ngadap sorang2 je bebudak ni..jadi tidur yang berkualiti memang sgt saya hargai..kadang2 kalau lepas bangun buat susu anak, saya payah nk tido balik..tp dengan Ostematrix, tidur yang berkualiti dapat, bangun pagi pn mudah..(mane tak mudah...dh perut ko memulas nk membuang..huhu)..

Kenapa makan Ostematrix boleh buat tidur lena ya?


"Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah"

Oh patut la tidur lena, bangun tidur pun mudah...dengan tidur berimpit dengan anak2..ibu dapat ruang sempit jela..jadi dah pasti selalu sakit-sakit badan..Alhamdulillah dengan Ostematrix, sakit pinggang serta letih-letih badan pun dah kurang...saya juga bekalkan Ostematrix ni kepada incik husband, sebab dia keje penat di yard..bnyk berjalan ke bengkel..jadi utk recharge, saya berikan dia yang terbaik supaya bangun pagi tiada sengal-sengal badan dan keletihan. Dapat pergi kerja dengan cergas semula. Dia pun dh kurang komplen badan letih-letih.

Masa preggy juga, saya selalu kejang kaki..tarik atau simpul biawak orang cakap..alhamdulillah sejak mengambil Ostematrix, takde dah masalah tu..kalsium juga penting untuk ibu menyusukan anak, sebab kita nak menyalurkan kalsium yang cukup pada susu untuk pembentukkan tulang anak yang kuat. Untuk anak saya yang kedua Aqeela, gigi nya memang cepat tumbuh berbanding Aniq.

Kenapa pula Ostematrix boleh mengurangkan kejang?

"Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya."

Apa lagi kandungan Ostematrix ni?


Dan yang terakhir sekali, saya tak boleh tinggal makan Ostematrix ni, sebab rambut gugur saya dh kurang!.. Kalau tak dulu, kemain meriah lagi kt toilet tu dengan rambut saya..incik husband pun perasan perubahan ini..kalau tak dulu, masa basuh rambut kt saloon siap kene tegur sebab rambut saya gugur banyak sangat. Rambut takde masalah lain, cuma gugur yang teruk. Nasib baik tak botak..Ini adalah kelebihan Zinc yang terdapat dalam Ostematrix ni. Saya memang kurang Zinc sebab masa preggy HB darah saya selalu rendah..tahap teruk punya..sampai bacaan 8 dan nurse pernah mintak saya punye stool sample. (kira teruk sgt la ni..). Masa tu tak kenal lagi Shaklee..saya dok la telan Zinc yang K.K gomen bagi berkotak-kotak tu...tapi masih tak dapat atasi masalah. Ehh...ni dh menyimpang cerita lain ni...huhuhu

Oklah..itu je nak story kali ni...kalau korang nk cuba Ostematrix ni..mehla pm kita..Harga murah je, RM61 sebotol (Retail)..ada 120 biji..tahan 1 bln (kalau ambil 4 biji sehari) atau 2 bln (kalau ambil 2 biji sehari)..saya skarang consume 2 biji je sehari..sebab dah stop menyusu. :)

________________________________________________________________________

Atie Lazis
Sms|Whatsapp: +6019 7736540
ID Member: 927121

*Saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi kawasan Jalan Lembah, Bandar Seri Alam, Johor Bahru dan sekitarnya. Ready to Cash-On-Delivery ke pintu rumah anda. Pengeposan produk Shaklee ke seluruh Malaysia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...