"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Saturday, May 12, 2012

Wishlist Si Ibu

Sempena cuti bersalin sambil mkn gaji buta ni
cm terpikir nk reward myself ngn bende2 idaman hati
bende yg dh lama teringin nk beli..,

Hajat hati teringin sangat beli handbag berjenama mahal sket
rase-rase handbag mahal last beli pn time hantaran dlu
tu pn handbag guess jer kot..tu pn der sale bape pecent tah..huhu

Tapi xdelah handbag riban2 pon
cume teringin yg biase2 je..cm kt bwh ni je pun ok
cantikssnyeer...tp cm xberapa mampu plok 
adik beradik sepupu sapapat pn jdla..janji 'family' sama..T_T

oh..bilakah dpt merasa pakai dan membeli tanpa rase bersalah


Pastu si aniq plak dh pndai tgk2 video mcm bdk2 kecik yg lain
si ibu dpt bukakkan youtube gune laptop jelaa..
bile cousin2 nye tgk upin ipin kt hp my in laws
start la aniq mengendeng kt sebelah nk tumpang tgk sekaki
pastu mesti kne tolak smpai jatuh
bdk2 kan..mne diorg tau..
tp hati si ibu yg kenkadang gedik nk sensitip ni..kesian tgk aniq
incik alan ader gak tnye..hp pe yg i minat
sama ada smsung s2 or tab or note
i ckp la i ske ni..selera nk mahal..dwet nan ado..hehe


opismate aku pkai ni..
aku ske pinjam wt main sudoku time perhimpunan bulanan :p

TAPI
bnyk plak bende lain yang lebih penting daripada sume2 ni..
terpakse la hajat hati ni dibekukan ajerr
hajat hati nk susukan aqeela smpai 2 tahun adalah lebih utama
pump susu dh beli
smlm i baru beli supplement shaklee yg mahal tu
beli kt cni,..set 3m..bleh sms akak ni utk price list
 yg jual ni senior aku merangkap akak angkat aku mase skolah dlu
utk merialisasikan cita2 murni ngepump susu..licin gaji aku weeii
hajat hati..nk beli satu deep freezer plak utk gaji bln dpn
mintak doakan berjaya yer..
xpela..demi anak2
mane tau..sok ble susu aku dh 'berlambak'
bleh aku hentikan pembelian anmum utk aniq..
wahh..tinggi kok cita-citanya
amin

Baru aku sedar..
cmne parents kita snggup berkorban 
..apa shj demi anak2..
dan terpaksa korbankan hajat hati sendiri
si ibu sanggup gadaikan nyawa utk anak..
si ayah pulak sanggup kerja siang mlm tanpa hiraukan kesihatan

thanks mak & ayah utk segalanya..
syahdu plak tetiber
T_T







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...