"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Friday, June 28, 2013

Tanjung Balau

*Post ini adalah back dated..kitorg pergi Tg.Balau ni penghujung tahun 2012..tp bila tgk balik album gambar lama-lama.. baru aku perasan yang event berjalan ke Tg.Balau ni tak di update di dalam blog. So sorry kalo terpakse baca bende outdated...

Masa ni family aku dr melaka datang 2 kereta, 1 kereta mak ayah dan adik beradik aku dan satu keta lagi nenek, pak uda dan sepupu-sepupu aku 4 orang...time bebudak cuti sekolah, family aku pun ambil kesempatan berjalan ke johor sambil merasmikan rumah baru aku tu..huhuhu..tp incik husband takde kali ni..so, aku dengan bibik la terpaksa bertungkus lumus meng'entertain' kan family yang ramai tuu..

Malam tu kami makan di rumah je..mak turut sama membantu menyediakan makan malam yang sederhana..mak paham situasi aku yang tak menang tangan nak melayan anak disamping menyediakan makanan untuk tetamu. Cewah..sediakan la sangat..mak ngn bibik je bertungkus lumus kt dapur..aku wat konon-konon busy layan aniq..teruk aku ek..hehehe :p

Disebabkan family aku berjalan membawa budak2 bawah umur, jd terpaksa la aku memikirkan satu tempat yang tidak memerlukan perbelanjaan yang banyak tetapi menghiburkan..USS, Legoland, Hello Kitty Town semuanya ada admission fee..terus jela aku beri cadangan ke desaru..dan lebih specific nye Tg. Balau..lagipun aku belum pernah menggunakan lebuh raya baru yang dibina dari cahaya baru terus ke desaru tanpa melalui kota tinggi,..so, dikesampatan ini memang peluang keemasan la kalau dapat mencuba jalan dan tempat baru. Lain kali kalau ada kawan-kawan dari jauh yang ingin bercuti ke Johor, boleh la beri cadangan ke sini.

Kami bertolak ke Tg.Balau dalam pukul 9 dengan 2 kereta..satu kereta aku yang dinaiki oleh adik beradik dan sepupu-sepupu ku. Dan satu kereta lagi, ayah yang pandu dan membawa mak, nenek dan pak uda. Makanan telah disedikan sedikit dari rumah..disamping bungkusan nasi lemak yang ayah beli untuk sarapan. Perjalanan kami mengambil masa lebih kurang setengah jam..Kami tiba di Tg.Balau lebih kurang pukul 10.

Aku dan ahli keluarga ku yang lain memang tidak berniat untuk mandi laut, cuma ingin berjalan dan berkelah di tepi pantai..Hanya sepupu-sepupu ku Aqif, Aliff dan adiknye Adib yang beria untuk mandi laut...biasalah, budak kecik.

pak uda & ayah

budak bertiga

hobi aniq kalau jumpa laut
nangis meraung aniq bila adik aku iskandar nk letak dia atas pasir

aku pulak yang tak sabar tgk aniq melalak..meh sini masuk air..

masam terus..huhu

ajak main pasir pun taknak..panjang je muncungnyerr

sepupu-sepupuku & nenek

ayah ku bersantai

si manis aqeela bersama nenek

cheaky girl aqeela :)

Kami pulang jam 1..sampai di rumah melepak je kepenatan..ptg tu family makngah ku sampai ke rumah dari kajang. Kebetulan pula family pakcikku dari kelantan sedang bercuti ke Legoland, mereka pun datang ke rumah ku..semuanya berkumpul di rumah ku petang tu. Malam tu kami makan malam di Singgah Selalu, sebab kepenatan untuk masak.

Keesokan paginye, sepupuku yang tinggal di tampoi datang membawa kacang pol untuk sarapan..keluarga ku bergerak meninggalkan rumah dalam pukul 10. Mereka ke parit raja untuk menghantar adik ku dan sepupuku ke UTHM.