"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday, December 5, 2013

Orang Pegi USS, Aku Pun Mahu

Sempena birthday saya yg ke 28, encik husband tanya saya samada saya nk pergi berjalan kemana-mana ke sbb dier tgh cuti pnjang since raya haritu sebab nk tunggu masuk tempat kerja baru di lumut...oh ya, encik husband dapat job offer yang dia attend interview pada entri saya sblm ni. At first dia suggest kami sekeluarga ke Mersing atau Tioman sebab tu je tempat percutian yang dekat dan tak memerlukan dia drive jauh. Pastu setelah menggoogle dan berpikir panjang (ewahh)..saya termencadangkan kitorang berdua (read: dating mode) ke USS..sebab saya penah suggest bende ni kt dia dulu..dan disebabkan saya sudah ada sedikit kelapangan dari segi anak-anak..maksudnya ada orang boleh jaga aniq & aqeela dan aqeela dah besar untuk saya tinggalkan tanpa susu..jadi saya terus teruja nak pergi ke USS kali ni.

Kami beli ticket online..dapat maybank offer SGD 123 untuk 2 orang..dan bila di convert ke RM..berlaku la pengeluaran sebanyak RM307 dari akaun encik husband..huhu. Agak banyak jugak kerosakan poket disitu..tapi buat2 tak perasan jela kn. Dah 3 taun kawen, ni baru nak merasa dating berdua beb. Apa salahnya spend lebih sikit..yer dak ;).

Untuk duit belanja, encik husband ada simpan lebihan SGD waktu kami pergi ke Singapore 2 tahun lepas. Cukup la buat belanja makan & souvenir sikit untuk family. Saya pilih untuk naik bas ke USS daripada drive sendiri disebabkan atas pertimbangan kos parking dan pergerakan yang agak lembap di imigresen untuk proses pendaftaran kereta. Setelah mengenalpasti pilihan yang ada, kelebihan & kekurangan naik bas di ICQ atau Kotaraya, tambang biasa atau charted, akhirnya saya memilih untuk membayar RM30 seorang untuk perjalanan 2 hala dari Tune Hotel JB ke USS. Bas bertolak jam 7.30 am dan pulang pada 7.30pm. Mls nk pikir banyak,so bayar jela lebih sikit kn..

Kwn saya sblm ni pesan soh bwk extra baju dan raincoat sbb ada main permainan yg akn basah kene air..so, saya dh beli siap2 raincoat ngn payung lipat sorang satu..sebab konon nk habis jimat la taknak spend bnyk di singapore nti..memandangkan duit kita dah makin menurun..huhu..saya mls nk btau korang mainan ape yg basah2 kene air ni..nti korang pergi, korang explore sendiri k..kang saya anticlimax plak..tak siokkk la kn..bekalan lain yang kami bawa ialah telekung, air mineral, dan sandwich saya dh siap pack utk mkn time dlm bas otw ke USS as breakfast..kt umh tak sempat nk mkn..nk kuar awal kn kununnyer..

Hurmm..we all pegi time weekdays..tp still ramai je org..mungkin tak se'crowded' weekend la kot..mybe la..target kami nak naik semua ride..tak kire la Roller Coaster  paling besar Battlestar Galactica sehingga lah ke permainan budak kt Sesame Street tu..huhuhu.. tp kami kecewa sgt impian tak tertunai sbb kedua-dua roller coaster besar tu tutup masa hari tu..pasaipa taktau..maintenance kot..sobsob T_T

Sebelum balik..sempat gak la soping sesikit..beli tshirt ngn fridge magnet la..pe lg..huhu..

Last but not least..mestila gamba sbgai bukti weolss dh sampai USS..nk upload bebanyak mls..sekeping je sudehhh..
me and the other half


4 comments:

- Ms. Izyan - said...

budak2 tinggal ke? seronok cuti :)

atie lazis said...

Intan..

Hahaha..opkos ler tinggal..ingt u oll je bleh dating kt sane..hihihik :P

- Ms. Izyan - said...

hehehe.. dating2 boleh tambah lg. lalalala~

atie lazis said...

Intan..
Kasik can abg aniq tak pakai pampers dlu la..hhehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...