"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, January 15, 2013

Air Kolah..Air Laut


Aku slalu sgt dgr perkataan 'air kolah..air laut' ni
sbbnye ader satu episod upin ipin yg aku download kt tab aniq tu..
tajuk 'air kolah..air laut'..sipnopsisnya..
pasal upin & ipin berangan main sampan dlm kolah..
disebabkan nk main kt luar tak boleh musim hujan..

Berbalik kt anak-anak aku yg 2 org tu..
(bunyik cm ramai sgt anak kn..huhu)
Walaupun 2 org..tp tetap unik..tetap berbeza
kalau kembar sama perut pn sangat berbeza perangainya
stakat adik beradik lain jantina..
kompem la tak sama kn..huhu
Yg paling ketara ialah bab air

Aniq sangat takut giler dgn air
Tak payah pegi jauh2 kelaut or smempool
Kt umh pn dh nmpk sgt ketaranya
Aniq tak kire masa mesti menjerit kalau bwk masuk dlm toilet
sanggup main dgn pampers busuk dier sbb taknak basuh poo
mandi apetah lagi..jgn harap nk dgr dier gelak gembira 
mesti dgr jerit pekik mcm kene dera bila kita simbah air
mesti lari kt kita nk tutup muka..
aku kne siap2 pkai towel taknak bg suar basah
dier akan lekapkan muke dier yg basah2 tu kt suar dgn selambe
kenkadang senyap gak la..sbb mndi ngn air panas kt umah atuk & tok abah
wah..bleh tahan memilih plak ko kn..
tp mntk maap la..wat masa ni
mak ayah ko ni lom mampu lg install water heater kt umh..huhu
so..hadap jela mndi ngn air sejuk yek aniq..
lgpun aniq bkn mandi time subuh2 adam tu..
dier standard bangun pg pukul10..jd air paip tu bkn la sejuk sgt kn
blom lagi aku cite cmne dier jerit masuk smempool ngn air laut
hurmmmm..anak bujang manja..intan payung la katekan

Aqeela dh semestinya berbeza ngn aniq
bdk pmpuan sorg ni suka habis la dgn air
biasenya dia akan bangun waktu aku nk gerak pegi keje
bangun2 je..bibik akan mndikan dier..guna je air paip
sket pn tak jerit..suka siap senyum lagi..
senang sungguh anak dara ni..mmg berbeza dgn abang dier

Dan bila ader anak-anak yg berbeza cmni..
as parents..we all suke la compare perangai cmni ikut sape
perangai cmtu ikut sape..
bila smpai bab air..
its obviously..aqeela mcm ayahnye
dan aniq mmg menurun perangai aku yg tak suke mndi
-_-'
..end of story..


lets enjoy the pictures of me n my fmly during an unplanned night trip to PD recently


intan payung

umi wa yg jaga aniq

abes dipeluk aniq ketat-ketat

ibu bwk si 'happy girl'

tgk la..kemain ngamuk dier bile letak atas pasir


muka tak puas hati kne letak atas pasir..gmba lepas nangis guling2

aqeela happy je main pasir

tgk tu..masam lagi..control macho sbb adik kt seblah rilex je

dgn pakcu kandar

pakngah ijat & pakcu kandar
 
kt corus beach resort

last but not least..ibu & aniq

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...