"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday, January 14, 2015

[TESTIMONI PRODUK: VIVIX] Jari Yang Hampir Putus Pulih Selepas 2 Minggu

Ni story tentang anak Master Zura, yang jarinya tersepit pintu. Nyaris-nyaris jarinya mati dan putus selepas doktor cakap yang dagingnya 90% tidak boleh diselamatkan. Kerana kejadian berlaku pukul11 pagi, dan jahitan dibuat ketika waktu hampir maghrib dan jari adik Amsyar sudah biru.

Tapi kuasa Allah melebihi segalanya..yang penting kita berikhtiar ke akhirnya dan tidak menyerah. Jom kita baca perkongsian Master Zura pada status Fb beliau disini. Terima kasih untuk perkongsian beliau.



Ini catatan status yang telah beliau kongsikan pada 15 Januari 2015 (hari ini)..

[Jari 11 hampir tinggal 10]

Hari tu saya ada bagi tahu nak share satu REVIEW vivix kan..! Taraaaa... Inilah dia.. Masih ingat.. Wall FB saya digemparkan dengan jari Amsyar yang tersepit pintu suatu waktu dahulu. 

Masa mula-mula tengok.. I pun scary.. tarik sikit je isi belakang kuku tu memang habis tanggal semua.. Ok dipendek kan cerita. Kejadian ni berlaku kurang lebih dalam pukul 11.00 tengahari dan Doctor memulakan operasi lebih kurang pukul 6.30 petang.

Sebelum itu, Doctor bagi tahu.. "Tengok pada keadaan jari, xtray dan pengalaman saya.. Jari ni tak boleh hidup dah.. Memang dia akan ada kecacatan kekal. "

Erkk saya dah semakin bergetar jiwa raga. TULANG nya hancur.. dan kalau tengok pada isi daging tu memang menyeramkan. TAPI saya kata kat Doc, tak apa.. u just jahit dan buat je. Lain-lain kita tengok camne nanti.

Setelah bincang itu dan ini.. Doc agree nak buat pukul 3.00 petang.. Tunggu punya tunggu sampai ke pukul 6.00 baru di panggil. Time tu dagingnya dah hampir biru. Hati saya Allah sahaja tahu. Amsyar duduk menahan kesakitan.

Alhamdulilahh.. selepas dua minggu.. bila nak cuci luka.. Doc terperanjat tengok Perkembangan jari tersebut.. Dagingnya tercantum rapat dan yang paling best.. dengan izin Allah.. Jarinya hidup seperti sedia kala.. Taraaa dua gambar sebagai bukti.. Dan yang lagi best.. tiada kesan langsung.. Amazing..! Alhamdulillah..

Tulah antara satu dari beribu sebab kenapa saya yakin, sayang dan percaya pada Shaklee 100%. Kerana saya rasakan kesannya sendiri. Sedangkan dulu saya adalah orang yang paling ANTI MLM DAN SHAKLEE..! hahahaa.. tulaa siapa suruh benci sangat.. Kan dah.. Syukran Ya Allah. "



Selain Vivix, Maste Zura turut memberikan Mealshake & Zinc untuk mempercepatkan penyembuhan luka anaknya.



Semoga dengan perkongsian ini, ramai yang mempunyai pengalaman yang serupa mendapat faedah darinya. InsyaAllah.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...