"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, June 14, 2011

Frust..Frust

Skang nih aniq dh nk masuk 4 bulan, minum susu pun dh kuat
stock susu nye dh tnggal sikit..mnggu lepas i ada kursus,
so nk perah susu tak sempat
lunch hour yg sejam setengah tu i dpt kumpul dlm 4ounz jer(1 botol) 
haiihh...mengidam nk pkai madela freestyle bleh x...tp mahal :(
now..bendera merah pn dh naik..gara2 kursus nye psal..
i tak bleh pump ikut schedule..aduhh,frust nyer!! 
bila i frust..salu gak ngadu kt mak..nk surrender bg formula milk(fm) jer..
tp mak soh usaha lg..jgn mls2 pump..mkn makanan yg bleh increase milk supply
encik hubby pn sama..they both sgt supportive..
tp kalo xckup gak..cmner..uhuk2!
if worse come to worst..terpakse la bg aniq fm
nk pilih fm brand per ek..any suggestion anyone?



6 comments:

efanina said...

beli susu formula enfagrow pasal dia ade sikit2 dekat ngn name aku kak....ngehehe...tibai je ni, jgn ikut plak...cian aniq salah susu kang

.... said...

aku suggest ko susu dumex....rase die sedap mcm susu badan jugak...semua adk-beradik aku minum susu tu je kecik-kecik dulu.....tp semua sehat jer smpai skang....

atie lazis said...

efa,

mmg rmai officemate pilih susu tu..mahal pn yer gak..ermm..apsal susu lmbu pnye harga mcm2 ek..asal dr lembu gak.. :p

atie lazis said...

pae,

wehh,mne ko tau rase dumex cm rase susu ibu?hehe..tula..aku minum dutch lady je dlu kot..kalo infant,lactogen mak aku ckp..haihh,mcm2 susu la skang..fenin2..

.Gha A. said...

aku dulu minum susu Nan je. Tapi baby dulu n skg dh x sama.

aku pun tgh fikir nak bg susu apa utk baby nt. Kwn aku ckp Anmum & pediasure punya ok.

apa pun depends pd budak kan.

atie lazis said...

gha,

dh bli dh susu..bkn susu lembu,tp susu kambing..aniq bru minum 2 3 kali jer...tgk dlu cmne, nti aku bg review k.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...