"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday, July 25, 2011

Aniq 5 Months Checkup

Pagi tadi bawak aniq pegi klinik untuk ambil injection for 5 months
Hari ni ayah bawak kami..1st time ayah jumpe dr.naveen
Berat aniq dah 6.5..bulan lepas 6.2, so naik 0.3kg ajer..
kurus je kan..hurrm, tgk la ibu nyer cmne..(huhu..sedapkan hati)
tp dr kate okay..as long as gain weight..
time injet..aniq senyap jer..good boy lahh anak ibu
and next appoinment is next month..on 23rd
kalau klinik kerajaan injet 9bln..tp swasta 6bln

baring kt couch tnggu turn



dah siap



dapat adiah plaster giraffe ;)


7 comments:

- Ms. Izyan - said...

muzaffar tak g enjet lg...lewat sgt da, to die demam n batuk..
doc tak bg cucuk lg

hm..perubahan cuaca kat PD yg sgt panas nih~~~

atie lazis said...

Intan,

Muzaffar nk enjet bpe bulan?..bwk k.k ke kinik biase?..akak dh mls gi k.k..lame sgt la kt sini..dlu ngandung bleh tahan lg nk tnggu turn..hurmm..swasta kne charge rm105 utk klinik akak pegi ni

rasenya..baby kene sihat takleh demam time nk enjet tuh..kalo tak silap

.Gha A. said...

tu la klinik gomen kena tggu kan. aku pun checkup x gi gomen lg. gi swasta je, cepat dan meyakinkan :)

suruh aniq mkn bnyk sikit. anak akak aku 5bln aritu dh 7kilo, bam bam betul :P

DiLa cAnTik said...

aniq ikut ibu dia la kot..klau brat sgt nnt xlarat plak nk pegang...hehe..

adam plak lom dpt lg enjet utk 2nd hepatitis...mse lahir dlu doc enjet BCG je...so 1st month doc enjet utk 1st hepatitis...utk bulan ke2 baru enjet 2nd hepatitis...tp xsure la leh skali kn ke x ngan enjet yg sepatut nye dpt mse adam 2 bln....

atie lazis said...

gha,

klinik gomen pun dh bgus dh sbnrnye gak skang dr segi checkup mengndung(i hv to admit)..sbb diorg wt mcm2 test(mgtt siap,stool sample pn ade kalo hb rendah cm aku)..lmbat sbb ramai sgt org,tujer..

tp kalo takde problem n nak bersalin swasta,gi checkup swasta pn boleh

aniq tak dpt khasiat susu ibu sgt kott..ur niece fully bf,best! tp tak kesah la..jnji dier sehat..ckup :)

atie lazis said...

dila,

seyes aku tak hapal pe bende yg diorg cucuk kt aniq...aku bg je buku baby tuh..haha..

DiLa cAnTik said...

aku hapal pon sbb mse lahir xdpt enjet yg sepatut nye...klau dpt sure aku pon mcm ko...bg je buku baby...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...