"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, August 23, 2011

Kita Belum Tahu Nasib Kita

Kejadian 1

Me : Mak..anak si polan si polan ni kn...dtg umh org kemain lg..abes satu rumah sepah dier buat
Mak : Hishh..jgn ckp anak org..anak kita blom tau lg sok dh besar cmne..
Me : Baiklah..tak cakap dah -_-' (rasa bersalah)

Kejadian 2

Seorang Ibu : Ishh..susah betul nak jaga anak aku ni kalau bawak majlis..taknak diam la..
Seorang Blom Jadi Ibu : Tula...tak bleh bwk gi majlis la anak ko ni
Me : dlm hati jer.. [Ishh..minah ni..ko blom ada anak lagi...blom tau lagi anak ko cmne  (teringat pesan mak..) ]


p/s: bersama memperbaiki amalan kita di bulan mulia ini..insyaallah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...