"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday, March 31, 2013

Sarawak First Time

Lepas Sabah, now Sarawak plak yg femes. Gara-gara pendedahan Global witness. Menarik jugak video tu, sesiapa yg belum lihat. Boleh lah carik kt YouTube. Kt fb pn dh bersepah org share. Tp  pada saya nye own personal view..rakyat sarawak dh lama kot tahu psal bende ni (sbb saya pn dh pnah dgr). Cuma yg ni mmg terbaik la pendedahan nya. Terus terang.

Tp saya bkn nk cerita psal bende tu. Saya just nk post cerita ttg pengalaman kene bertugas kt sana.haha.. org lain dh bersepah ke sana, tp saya je baru nk pegi. Tu pn sbb atas urusan kerja. Alhamdulillah,  dapat jugak merasa berjalan ke tempat orang. Walaupun kurang seronok sbb meninggalkan keluarga. Next time bolehla propose kt incik husband berjalan kesana, sebab dh ramai kenalan di Politeknik Kuching,hehe..Kursus ni berlangsung selama 5 hari, 11 Mac- 15 Mac 2013.

Ambil gambar sblm tinggalkan budak berdua ni..buat pengubat rindu ibu

Saya tak berminat nk story pasal kerja saya kt sana, just nk story je kemana saya merayau selama seminggu kt sana..bukan merayau banyak pun...just curi2 keluar time free sebab saya pergi Sarawak ni bukan untuk berjalan, tapi untuk kerja..hehe

Bersyukur sangat dapat kursus kt Hotel Harbour View Kuching, disebabkan hotel penginapan ni dekat je ngan waterfront so senang la nk jalan kaki naik sampan ke seberang untuk tapau kek lapis sarawak bebanyak..huhu..

Gi makan mee kolok kt seberang sungai

My 1st time..sedap jugak..

Mestila ambil gambar kan..kang org kate saya beli kek kt psr borong pndan, johor je..huhu

Beli seploh..free 1 kot..haruslah borong kan..ramai anak menakan

Alhamdulillah..dapat kumpulkan susu dekat 20 beg gak selama 5 hari berkursus
Semua saya minta tolong cafe hotel simpankan..servis terbaik!
Muzium Sarawak

Fosil Ikan Paus kot..

Sebelum balik, sempat gak la roomate saya ajak ronda2 sekitar Bandar Kuching, sebelum hantar saya ke airport sebab ticket flight saya pukul 3..so, sempat la pergi Parkson (saya lupe pe nama mall nye)..dengan Muzium Sarawak ni..yang tak best nye..saya bleh plak tak ambil gambar dengan kawan-kawan dari Poli Kuching.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...