"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday, September 22, 2014

Bengkel Nutrisi Shaklee

Bengkel ni dah lama saya tunggu, sebab bengkel sebelum ini yang diadakan di johor tahun lepas tak dapat saya sertai disebabkan perkara yang tidak dapat dielakkan. Sangat tak syiok kalau jadi SID (Shaklee Independent Distributor) tak pernah attend bengkel nutrisi Shaklee ni. Macam tak diikitiraf gitu ko rasa. Nak beri pendapat tentang suplemen pun terpaksa tanya ahli group dan study lebih sikit kalau tak pernah pegi bengkel ni. Takut2 gitu..biasalah, kita deal dengan penyakit orang..kalau apa-apa hal, bahaya la kan.

Beli tiket di Shaklee Jb Branch

Akhirnya pada 22 Jun 2014 saya dapat menghadiri bengkel nutrisi Shaklee dengan tiket berharga RM40. Memang story dah lapuk ehh..sebenarnya banyak story nak share kat blog ni, tapi ada je kekangan (alasan) nak hadap laptop lama2. Saya biasa memang nak free time betul2 untuk update blog..kalau update guna hp tu selalu idea taknak datang..kalau depan laptop, laju je jari menaip.


Buku Nota Produk Percuma

Bengkel dikendalikan oleh Shaklee ini diadakan di 11 @ Century Hotel, JB. Walaupun saya sampai kelas agak lewat (baru bermula)...uhh, typical me..bila la nak berubah.huhu..nasib baik keluarga Shaklee saya dah cop kan tempat siap2 di bahagian hadapan sekali. Alhamdulillah..(bersyukur selalu bernasib baik & ada kawan-kawan yang baik). Talk dikendalikan oleh 2 nutritionist Shaklee Malaysia sendiri, seorang dari Main Branch (saya dah lupa nama) dan seorang dari JB Branch yang selalu melayan pertanyaan saya over counter atau melalui email/phone iaitu Miss Charlotte.


Talk oleh nutritionist Shaklee

Kami didedahkan dengan semua jenis produk supplement keluaran Shaklee termasuk set penjagaan kulit Shaklee. Alhamdulillah, banyak yang saya dapat pelajari dari bengkel ni. Sangat menarik untuk mereka yang agak malas nak study pasal produk macam saya..(upss, kalau mak shaklee aku baca ni..habess)..hehe.. Semua persoalan & kemuyskilan dengan penggunaan produk juga terjawab. Tapi kami tak banyak tanya pun, sebab semua ilmu yang dipelajari pada hari tersebut lebih kepada revision..sebab pelbagai maklumat tentang produk Shaklee memang dihujung jari sekarang. Terpulang kepada SID sendiri sama ada nak study atau tidak.


Produk baru dari Shaklee

Pada bengkel ini juga, kami dapat ilmu baru mengenai produk baru iaitu Phytocol-ST. Produk yang sangat dinanti nanti oleh penduduk Malaysia, dimana negara kita mempunyai pelbagai variasi makanan yang sedap-sedap beserta bonus kandungan kolestrol yang taknak kalah..hahaha..will story about this product later.


Aktiviti berkumpulan

Ada aktiviti berkumpulan juga, setiap kumpulan dikehendaki membuat promo tentang produk masing-masing dan cuba menjual produk tersebut kepada Charlotte. Kumpulan yag menang akan menerima hadiah. Ketua kumpulan kami mendapat hadiah sebagai presenter terbaik walaupun kumpulan kami tidak menang acara keseluruhan.


Keluarga Shaklee saya.

Kelas tamat pada pukul 6 petang selepas acara penyampaian sijil penyertaan bengkel, sebelum bersurai haruslah ada gambar beramai-ramai kan. Now I'm certified Shaklee Independent Distributor. Alhamdulillah untuk ilmu yang bermanfaat. Akan saya kongsikan dengan anda semua, Insyaallah.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...