"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday, December 8, 2014

[Testimoni Set Menyusu Eksklusif] Pertama Kali Buat Testimoni Sendiri

Alhamdulillah, akhirnya saya sendiri berani untuk membuat testimoni sendiri selepas mendapat galakkan dari group support Jutawan. Saya memang dah lama merasai sendiri kehebatan Shaklee dengan perubahan-perubahan kecil pada tubuh badan saya. Tapi cuma belum berani berkongsi dengan semua.

Sebabnya semua perubahan-perubahan yang saya alami ialah lebih kepada perubahan dalaman. Tidak terpamer di wajah (pada sangkaan saya). Saya sendiri memang tiada masalah pada kulit muka sebelum mengambil Shaklee, cuma agak kusam dan sedikit pigmentasi (takde masalah la sangat). Jadi saya rasa, tiada gambar testimoni yang sesuai untuk dikongsi. Takkan nak kongsi gambar tumit yang bebas rekahan & stretch mark di perut yang semakin pudar pulak kan..aurat tuhhh..hehe

Diasak dengan galakkan dari Kak Cery (PM Jutawan), saya mula menggali gambar-gambar lama yang saya rasa sesuai untuk dibuat testimoni. Taknak la orang cakap, yang lama gambar kat tempat gelap. Yang baru gambar kat tempat cerah. Memang la nampak cerah dan glow kan!..hahaha..(sebab saya sendiri selalu tengok testimoni macam ni)

Cari punya cari, korek punya korek. Jumpa gambar lama menggunakan dslr kamera. Tanpa edit dan filter, saya letak sebelah gambar baru yang saya ambil beberapa bulan yang lalu. Susah juga nak cari gambar baru yang agak sesuai. Banyak gambar yang tidak fokus pada wajah, sebab saya agak jarang ber'selfie. Ibu anak 2 ni sudah menjadi agak pemalu apabila umur semakin meningkat...hehe..taknak juga letak gambar yang di 'zoom' dan pecah seribu..saya mahukan yang terbaik untuk testimoni yang satu ini..

Akhirnya, inilah hasilnya..tadaaaaa


Saya berkenalan dengan Shaklee melalui Set Eksklusif Breastfeeding. Saya pernah story kisah jatuh cinta saya disini. Sebenarnya saya mula menggunakan Shaklee pada tahun 2012 selepas berpantang melahirkan Aqeela, tapi sebab tiada gambar pada waktu tu. Saya pilih gambar tahun 2011 semasa Aniq masih kecil. Saya sanggup mengeluarkan modal yang agak besar untuk Set Lengkap Penyusuan supaya saya tidak berhenti memberikan susu ibu kepada Aqeela seperti pengalaman pertama saya dengan Aniq. (Pada saya modalnya tidak la terlalu besar berbanding harga dapat memberikan susu yang terbaik buat anak saya)

Kini saya adalah salah seorang pengguna setia Shaklee yang telah hampir 2 tahun menjadi SID (Shaklee Independent Distributor). Walaupun anak saya sudah berhenti menyusu badan (Aqeela sudah 2 tahun lebih), saya masih setia dengan Shaklee sebab banyak manfaat yang saya dapat hasil kesetiaan saya ini.

Oh ya, ada yang bertanya tentang set yang saya ambil. Ini adalah set permulaan yang saya laburkan untuk memberikan yang terbaik untuk anak saya. Bukan milk booster semata-mata. Susu juga lebih berkualiti. Insyallah.




Bagaimana dengan anda? Adakah anda mempunyai suplemen/makan tambahan kegemaran yang menjadi rutin harian anda? Makanan yang baik/suplemen akan memberi kesan jangka panjang kepada kesihatan tubuh badan anda. Anda perlu bersabar dan bersederhana dalam setiap perkara. Sesungguhnya mencegah itu lebih baik dari mengubati. Bak kata kawan baik saya Hana yang pernah menghidap SLE, "Jika anda fikir kesihatan itu mahal, rasailah kesakitan".

Jom sertai saya bersama-sama merasai kamanisan hasil berShaklee. #iHeartShakleeEffect



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...