"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, July 31, 2012

Aqeela Jumpa Paediatric

Appoinment ni dh di arrange masa aqeela kt ward pas lahir..Doc nk tgk cmne kepala dier yg kne vacum dlu, kot2 de bengkak ke..dan perkembangan tangannye yg tersangkut masa lahir tu..

Aku dh amik cuti dr lastweek lg..naik2 keje je terus gelabah mntk cuti lg..cm ja**n sket since dept aku bru start gune hrmis utk apply cuti..huhu
Nasib baik incik hubby blom naik kje laut lg..dier la bwk ktorg ..dier naik lmbat sbb bed space takde..rabu ni baru naik..

Pg2 lg dh aku angkat aniq nk mndikan..appoinment pkul 8.30..8.15 aku bru bgun..huhu
sdap sgt lajak tido pas subuh..lg2 hari tak keje..isnin plak tu..feeling tdo nk lebih..heaven :)

Siap2 mndi aniq,aqeela ngn bapak dier skali..Pas suap aniq mkn sket bekpes..ktorg pn bertolak ke HSA
smpai dlm kul9.00..jumpe doc kul11.15..standard la kan..aqeela dh selamat tido bagun blk..huhu

Time aqeela jumpe doc..doc tu soal la aku psal perkembangan aqeela
"Kepala dia cmne..blakang ader bengkak ke?"..."Ermm..ok je doc"
"Tgn dier cmne.. physiotherapy ada pegi tak?".."Org physio tu dh ajar sy buat sendri kt rumah"
"So..tgn dier cmne?".."Tgn dier dh ok doctor..dh baik rasanya"
..aku tambah.."sy ada suruh org urut tangan dier..org tu kate terseliuh sikit je..pas urut, dh ok dh dier..angkat tangan mcm kaedah yg org physio suruh buat pn dier dh tak nangis..time baru lahir tu dier nangis"
"Dier dh senyum or gelak?".."Dah doctor"..aku pn agah2 aqeela.."aqeela..aqeela"..aqeela siap smile lg kt doctor tuh..
"Mata dier ikut tak kalo ader pergerakan"..."Ikut"
"Tgn dier menggengam tak".."Yes..certainly"

Dah abes tulih2 kt report dier..bru dier amek aqeela yg aku baringkan kt atas katil
dier try tarik aqeela..means bagunkan..tgn aqeela kuat..dier ikut bangun..rasenye lg kuat dr aniq..
sbb dulu time aniq..dier cm lmbat sikit..anak 1st kn..aku nk ganas2 takut..
then, doc tu meniarapkan aqeela..pastu terus tanya aku aqeela ade naikkan kepala ke tak
blom aku sempat jwb..aqeela dh angkat kepala..siap toleh kiri kanan lagi..huhu
aku jwb la.."tu doc..dh angkat dh.."..bangga btul aku ngn aqeela..good girl
pastu dier smbung tulih2 lg..then bgtau aku kne dtg lg 4 bln utk tgk perkembangan seterusnya
aku tnye la.."tgn dier dh baik kn doctor?"..dier jwb..." stakat ni dh baik."
"cume kami nk jumpe dier lg 4 bln..utk betul2 tgk tgn dier cmne.."
"baiklah.."..aku amik buku appoinment kt nurse and then terus bergegas ke unit oct sbb ader appoinment lain gak psal tgn aqeela ni..diorg mmg btul2 concern walaupn tgn anak aku dh baik..bagusla

Appoinment td ok la..doctor pn ok..cuma pd aku cm kurang empathy sket kot doctornye..
aper kate..terus je amek aqeela..main ngn dier..tgk perkembangan dier cmne instead off tanya aku soklan yg macam2 tu..kalo anak aku tak bg respond yg sepatutnya, barulah dier soal siasat aku..btul dak..huhu
tp mungkin tu procedure yg diorg blaja kot..tnye lu perkembangan anak kt ibu dier..then,bru check betul ke idak..takut ibu tu tipu doctor ke..(pekejadah plak nk tipu kn..kite nk anak kite baik,biar doctor tau kalau ader problem)..dan mungkin doctor tu blom ade anak lg..sbb nmpk mude lg..tu sbb dier kurang empathy..tu jela..bnyk plak komen aku..ko jela jd doctor kalo bnyk sgt komen..kui2


*kununnye nk upload gmbo anak2 aku time g spital..skali bukak memory card, non ado..kt kemera ada,kt lptop tade..dh cm cipsmore plak..kje virus la kot gamaknye..nk try selamatkn dlu..kalo xdpt gak, format jela jwbnye gmba2 tuh..seb bek xbnyk..hurmm


2 comments:

- Ms. Izyan - said...

rajin menulis lg eyh! gud2,, eheh :)

atie lazis said...

haha..rajin plak ko bacer bebel2 aku tuh..oi si ibu anak 3..bile nk hapdate blog yg dh bersawang nun..bz bebenor yer? ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...