"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, July 10, 2012

HomeSweetHome : Kosong lagi la

Menyambung entri sblm ni..pas amek kunci dgn pemaju..ktorg pn gerak la gi tgk umah..pemaju bg 3 kad access je utk masuk pagar kawasan umah kami, nk kad lebih beli lain la..cukup la tu kn..

So..tamoh ckp bnyk..meh aku jemput korng masuk umh aku yg kosong tade pape lg ni..guna gmba jela ek..cm virtual reality la kunun..umah aku kecit je tau.alhamdulillah..selesa la kami anak beranak..sbnrnye gmba-gmba ni aku amik utk report complaint memane part yg x elok pd pemaju..skali la amik gmba satu umh yg kosong ni..utk kenang-kenangan la katekan..xde niat nk show off eh kengkawan..mau epy2 saje ;)

ni gmba paling luar..luar dr pintu gate takde la plak..lupe :p

told ya..kecit je kn..tanah pun takdo..muat 2 kete jek..hajat hati nk corner lot..tp mak tak mampu nk oi..mkn tanah lak kite kang..hehe

ni view dr pintu masuk ke dalam

ok dah masuk umh..ni plak view ke luar..tu umah jiran depan..rumah kami ngadap lot lama

kawasan entrance..so nti aku nk letak rak kasut kt area ni..

this is our living room..amek gmba dr arah tangga

ni tangga naik atas..tgh tu dry kitchen..blakang lg yg kt tingkap tu wet kitchen

ni tingkap blk bwh..gmba blk aku xamek la plak..ni kenkunun nk amek figure tingkap utk jahit langsir sendri la ni..ermm..masih dlm perancangan..

ni kt dry kitchen..skang xde plan pape lg.pkai je lemari dr umah sewa.no budget no talk :p

eh..tetibe dh naik tangga..aku x amek gmba bnyk la kt area dapur..adeii

hall atas sebelah tangga..incik hubby dh berangan men xbox ngn aniq kt cni..cewaahh

masuk pintu master bed

dpn toilet..aku angan2 nk walk in closet kt situ bleh..free je berangan kn ;)

toilet utk master bedroom..x besau utk letak jakuzi..tp boleh la kalo nk mandi reramai..upss *censored*

sink

shower area

dh..cecukup ler tu tgk toilet..kuar2

balcony

view dr sliding door balcony

blk 1

toilet blk 1

blk 2

toilet blk 2

shower area

Skang ni umh ni under renovation..renovate tak renovate sgt la..just psng grill..buat cornice..wiring ngn table top utk wet kitchen je..stakat ni,tu je yg mampu dulu..yg lain next taim jela..tp gmba2 time construction xde la plak..aku xsempat nk gi site..ni baru blk induksi 2 minggu kt kl..adehh,sempat ke dak weols masuk umh b4 raya ni..doa-doakan lah ek..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...