"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday, July 26, 2012

HomeSweetHome : Wiring & Grill yang Bermasalah

Hurmm..dh aku agak dh bende nih nk jadi
ni la keje orang melayu kite kalau tak pergi pantau kerjanya..'cliche kn'
dh lebih sebulan tau..bile call tanye progress, 'ok' je memanjang
mentang2 incik husband i jauh..takleh nk bambu korg
pastu dengan aku yg takleh bergerak kemana sbb bibik cuti
ske hati mak ayah diorg je nk buli aku tawww...
aku mampu call jela tanye dh siap sume ke blom..

skali time ktorg pergi tgk last week
budget nk masuk pindah la sblm raya ni..hurmmm,mmg hangin la kn
grill separuh dh pasang, tp finishing kelaut wehh
harge mmg murah compare yg satu cmpany cina offer (dkt 1k gak beza)
tp hasil kerjanye alahai...sakit hati mak!!

laki aku dahla keje inspector..welding inspector spesifiknye..
mmg silap rumah la korang buat taik nih..
laki aku soh bukak blk sume grill2 tu..
mntk diorg buat blk..then laki aku dh plan nk cut off payment sbb lewat
heloo..sbb keje korang yg kelaut tu la..ktorg terpaksa tangguh msk rumah
so, korang bayarkanlah sewa umah yg sedang ktorg sewa ni

haihhh..wt sakit hati je cite pasal org wiring dan grill yg ktorg hire ni tau
kalau rase projek we all bg ni untung ciput je..lain kali tak pyh la amik
bg la can org lain buat..ni wt buruk reputasi korg je
seb baik cornice ngn tabletop incik husband hire org cina
bkn nk puji la..tp kje mmg ontime..finishing terbaik..mcm ni la nk maju..
kita niat nk tlong org islam,tp cmni plak hasilnya..


seb baik kwn husband yg kje kontraktor dpt tlong..
sbb dier yg at 1st recommend diorg nih..so, dier cm rase bersalah kot
yg wiring, dier soh subcon lain under dier smbung wt keje
grill pn dier dok push2 dak tu soh wt cepat..bnyk gak la dier tlng

tapi mmg confirm la tak bleh masuk rumah tu sblm raya..
sbb tgk dinding pn habes kne tebuk n rosak sbb wiring
so, nk tanak terpaksa la cat umh ni..even xde dlm plan asal nk cat umh
abess dwet kutu mak uoll T_T


*nti aku letak gmbo hasil kje diorg yg xsemenggah tu eh..xsempat nk trnsfer kt lptop la..sian plak korg bosan bacer aku bebel pnjg lebar ni..nti aku kasik hepy2 tgk gmba k..wait hah


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...