"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday, April 17, 2014

[Info Produk] Bagaimana Untuk Mengatasi Masalah Kejang Betis Ketika Hamil

Kejang betis adalah masalah biasa semasa hamil, dan ia biasa berlaku terutamanya dalam trimester kedua dan ketiga. Ia dikatakan berlaku disebabkan asid yang terkumpul dalam serat otot, yang membuatkan otot anda menjadi kejang. Walau bagaimanapun, sebab mengapa perkara ini sering berlaku semasa hamil tidaklah diketahui.

Otot yang biasanya menegang ialah otot betis. Memang sungguh menjengkelkan apabila ini berlaku pada waktu malam dan mengejutkan anda dari tidur. Walaupun ia menyebabkan kesakitan yang teruk dan berlanjutan selama beberapa minit, kekejangan tidak merosakkan otot betis anda.

Berikut ialah beberapa teori tentang mengapa kekejangan betis berlaku semasa hamil:
1. Kekurangan nutrien dan garam seperti kalsium atau magnesium dalam darah. Kekurangan ini berlaku kerana bayi anda mengambil apa yang diperlukannya daripada simpanan badan anda.
2. Uterus (rahim) anda yang semakin membesar memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki anda. Ini, serta kesan daripada hormon kehamilan iaitu progesteron, boleh memberi kesan kepada otot kaki anda.
3. Seperti mana berlari, bersukan, atau sekadar berdiri sepanjang hari boleh membuat otot anda letih, begitu juga kandungan anda yang sarat ini.

______________________________________________________________

TESTIMONI PENGGUNA OSTEMATRIX KETIKA HAMIL





_____________________________________________________________

PENGALAMAN PERIBADI

Teringat dulu waktu saya mengandungkan Aniq, saya kerap kejang kaki waktu tengah-tengah malam. Terjerit-jerit suruh encik husband bangun sebab sakit sangat. Waktu tu ilmu tentang kepentingan kalsium amat kurang. Saya yang biasa membuat pemeriksaan kesihatan di Klinik Kesihatan Kerajaan, tidak didedahkan tentang kepentingan kalsium selain dari pembinaan tulang untuk bayi dalam kandungan. Waktu tu, suplemen kalsium juga tidak dibekalkan (2011)..sekarang saya tidak pasti. Nurse hanya menyuruh saya minum susu setiap hari, itu sahaja. Tanpa memberikan maklumat tentang kepentingan lain kita mengambil kalsium.

Waktu mengandungkan anak kedua, saya telah mendapatkan sendiri suplemen kalsium di farmasi, waktu tu agak kurang berlaku kejang kaki di waktu malam. Tapi tidak lah hilang sepenuhnya.

Sekarang tidak lagi, sebab saya dah ada ilmu. Walaupun saya sudah tidak menyusukaan anak lagi, saya tetap memastikan pengambilan kalsium yang cukup untuk menggantikan kalsium seharian saya yang hilang. Lagipun saya bukanlah penggemar susu. Jika saya membuat aktiviti senaman, saya pasti mengambil kalsium yang cukup sebelum tidur. Ia akan menyebabkan tidur saya lebih berkualiti dan tidak sakit-sakit badan lagi bila bangun pagi keesokan harinya.

Kalsium pilihan saya tentulah Ostematrix. Hanya RM61 untuk 120 biji (retail). Kerana ia bukan sekadar kalsium, Ostematrix juga terdiri dari gabungan Vitamin D, Magnesium, Boron, Mangan, Zinc & Cooper untuk memberikan penyerapan dan kebaikan yang terbaik kepada pengguna.

Ingin membeli Ostematrix pada harga ahli? Jom la sertai keluarga besar Jutawan Shaklee. 
Hanya RM65 seumur hidup. 

Pembelian bersama saya, anda layak mendapatkan:
1. FREE AFTER SALE CONSULTATION FOR LIFETIME
2. FREE INVITATION TO EXCLUSIVE FB GROUP FOR MY CUSTOMER

Shaklee adalah suplemen yang dipercayai lebih 50 tahun, ianya semulajadi, terbukti selamat & berkesan.

___________________________________________________________________________

Atie Lazis
Sms|Whatsapp: +6019 7736540
ID Member: 927121

*Saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi kawasan Jalan Lembah, Bandar Seri Alam, Johor Bahru dan sekitarnya. Ready to Cash-On-Delivery ke pintu rumah anda. Pengeposan produk Shaklee ke seluruh Malaysia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...