"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Monday, October 20, 2014

Penjual Shaklee Kemaruk ESP

Hehe, tajuk entri tak cukup kontroversi ke? Yup, memang kemaruk sangat dengan ESP ni..mana tak nye? Sebab kami-kami dah rasai sendiri kehebatan ESP Shaklee. Macam-macam cara pembenci ESP cuba nak provoke kami dengan keburukan ESP, tapi kami tetap teguh tegar sukaaaaaaaaaa gilerrrrr kat ESP. Dah jatuh cinta habis dah. Betul, bukan main-main punya cinta. Bak kata orang, tak kenal maka tak cinta. Kalau stakat baru minum setong ESP, tu pun dekat setahun baru nak perabih agak payah la nak jatuh cinta..yer dak?



Saya pun camtu gak dulu...tak berapa nak jatuh cinta sangat ngan ESP, kengkunun takut gak kan pasal agenda yahudi..yela, ESP is Soy Protein Isolate Powder. Diorang dok agung sangat soya ni, apehal kan. Cewah, gitu pandangan ikhlas saya pada ESP dulu..huhu..tapi saya beli gak la, sebab dah dalam Set Menyusu Lengkap ada ESP. Tapi minum gitu-gitu jela, dan tak perasan pun perubahan yang saya alami selain dari membanyakkan susu badan.

Pada entri kali ni saya taknak cerita tentang kelebihan ESP dari segi saintifik dan kajian. Ataupun beza soya ESP dengan soya lain yang terdapat di pasaran yang pernah saya cerita disini. Harini saya nak cerita sequel (susunan) kenapa saya boleh kemaruk dengan ESP ni.




Perkara pertama yang buat saya jatuh cinta dengan ESP ialah menyebabkan saya tak payah bangun malam banyak kali lagi sebab susu saya pekat macam yang saya share pada testimoni fai (nenny shaklee saya) disini. Seriously susu saya memang nampak perubahan dari yang sebelum saya kenal ESP. Warna nya gelap dan macam hijau sikit (bila beku).

Eh, apa kaitan pulak susu pekat & bangun malam?..hehe..ibu-ibu menyusu badan je paham pengalaman ni. Susu saya menjadi banyak sampai baju basah masa saya tidur. Bila susu banyak dan pekat, anak saya akan kenyang..sekaligus dia takdela bangun 2 3 kali sepanjang malam untuk menyusu. Kompem pengsan kekenyangan menjilat bibir...yummie. Satu lagi, saya sendiri tak bangun malam akibat kelaparan menyusukan si kecik macam saya ceritakan pada entri saya disini. Ok, paham tak kesinambungannya?





Pastu kan, ibu-ibu menyusu ni...memang kuat makan. Saya masa menyusukan aqeela sepenuhnya, makan memang macam 'bela hantu' orang opis saya kata. Haha..seyes asik lapar jer..breakfast mengalahkan 'King' dah..pastu antara selang waktu nak ke tengahari, mesti cari kudapan punya. Pukul 12 dah meroyan lapar lagi menggigil nak tunggu lunch. Betul...tak reka cerita tau! Bayangkan, sambil beli nasi berlauk untuk makan tengahari, saya mesti akan beli makanan sampingan lain macam burger ayam special ke..ataupun laksa untuk makan petang..fuhh, bukan buah-buahan mahupun goreng pisang pencuci mulut hokey. Seram orang opis tengok saya makan, saya pun seram tengok diri sendiri makan.hahahaha..




Alhamdulillah, ESP dapat bantu saya kawal rasa lapar. Kadang-kadang takut gak kalau badan meng'gemuk sebab mengketedarah tak kira waktu. ESP tidak menggemukkan. Bila ambil ESP, perut jadi penuh..rasa lapar kurang. Dalam masa yang sama tetap mengekalkan kuantiti susu yang saya pump. Kolestrol juga rendah, tak perlu takut untuk makan apabila lapar lagi. Kalau tak, nak makan telur goreng tengah malam pun seram juga kalau kira kolestrolnya. ESP sendiri mempunyai indeks glesemik yang rendah, dimana ia akan melepaskan tenaga sedikit demi sedikit dan amat baik diambil oleh mereka yang menghidap diabetes. Apa itu indeks glisemik yer? Meh baca apa yang diterangkan pada gambar dibawah.




ESP juga bukan sekadar protein, kandungan ESP juga turut disertakan vitamin-vitamin lain seperti Vitamin B, Asid Amino, Kalsium & Iron. Kelebihan lain selain dari itu, kulit kaki saya yang merekah teruk dari zaman students dulu pun dah lembut kemerah-merahan okey. Yelah, zaman student mana mampu nak pakai losyen bagai. Bila dah kerja, tak berapa nak rajin pulak..(haha, saya memang malas bab losyen-losyen ni).





Stretch mark di perut selepas melahirkan juga turut pudar (belum hilang sepenuhnya) dengan mengamalkan ESP dan vitamin-vitamin Shaklee yang lain. Untuk kulit pula, tak usah cerita la..lebih moist dan cerah berbanding sebelum ini. Mungkin anda boleh google pelbagai testimoni kecantikan selepas mengamalkan ESP dalam tempoh masa tertentu. Bukan hangat-hangat taik ayam, baru minum satu canister terus komplen dengan SID Shaklee, ESP ni tak best. Upss..

Itu jela coretan saya pada hari ini. Yang baik kita sebar dan kongsikan supaya dapat dimanfaatkan untuk semua. InsyaAllah. Yang penting kita berusaha mengamalkan diet pemakanan yang seimbang dan sederhana dari segala hal. Itu memang telah diajar dalam agama islam kita sendiri. Istiqamah dan tidak berlebih-lebih dalam setiap sesuatu.

Pastikan anda mendapatkan nasihat dari SID yang benar-benar menjaga kebajikan anda sekiranya ingin mengambil setiap jenis suplemen tidak kira dari Shaklee atau yang lain.




Ohh ya, Promosi Oktober 2014 masih berbaki 2 minggu. Beli 6 tong ESP, percuma 1. Jadi kami pengguna tegar ESP memang takkan lepas peluang untuk borong ESP sebab harga memang betul-betul jimat. Lagipun tarikh luputnya adalah pada Januari 2016. Kurang-kurang pun kami akan buat stok sorang 2 tong. Jika ada di kalangan pembaca yang teringin nak cuba ESP, dan nak dapat harga promosi ini. Jomla pm saya, saya akan jelaskan bagaimana. InsyaAllah saya akan bantu anda dapatkan ESP pada harga terbaik.




Berkongsi dari hati, untuk pelaburan kesihatan masa depan terbaik.






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...