"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, February 26, 2013

Aniq : 2 Yrs Old

Alhamdulillah..dah masuk 2 tahun anak teruna aku..
Bersempena birthday aniq yg ke2..saje aku propose hasrat kat incik husband untuk wat majlis smbutan hari lahir kecil-kecil..mestilah kene wat proposal dulu..nk mntk budget dari menteri kewangan la katekan.kalo tak lepas kang, sape plak nk kluar duit beli makanan sume..huhuhu..ingat nk smbut skali birthday mak aku dan mil..sbb diorg nye birthday pn sama-sama bulan februari..tp disebabkan ayah aku kene hadiri majlis di klcc, so terpaksa lah mak aku batalkan hasrat untuk join birthday party ni. Walaupun tak hadir, malam sebelum majlis sempat lagi call aku tanye takde buat pulut kuning ke.. -_-'..huhu..sape yang excited lebih tah..

Majlis ni kitorang plan buat pada hari ahad, 24 Februari 2013..tak dapat buat pada tarikh birthday aniq sebab 21hb tu kn hari rabu..so,buat weekend je senang..tak jemput ramai tetamu pun..cuma keluarga incik husband, rakan rapat kami dan jiran tetangga selang beberapa rumah..

birthday boy

Tujuan asal lebih kepada berkenal-kenalan dengan jiran tetangga yang selama ni dok senyum je bila berselisih pandang..aku balik kerja paling awal pun dah pkul 5.30..selalunya mesti lajak ke pukul 6.00..jadi bila balik dah tak sempat nk join aniq main kt luar..aku akan sibuk bersiap mandi sebelum maghrib..aku akan biarkan aniq bermain dengan anak-anak jiran keliling ditemani bibik..dan masuk je pukul 6.30..aniq akan ku suruh masuk sebab upin ipin kt tv9 dah start..

deko tmpat hidangan..makanan lupe amik gmba

Menu aku pada majlis tersebut ialah meehoon/mee/nasi impit sup..haha..3 dalam 1..sonang keje..itu pun takde la senang mana..bersengkang mata gak la aku menyiapkan resepi nya..tapi sayang satu gamba makanan pun aku tak ambil..sibuk sangat amik gmbar anak..sampai lupa nak abadikan makanan yamg meriah tu...mak masak sendiri uolss!..hari ini dalam sejarah tau..*psst..tp dibantu oleh bibik la gak...haha..main tipu kan aku..berganti-ganti masak sambil menjaga budak 2 orang yang sibuk sama hari tu..

cik aqeela yg sgt bz haritu
Makanan sampingan pencuci mulut aku order je..ada cream puff, apam polkadot, ngn mini coklat cuppies...dadih aku buat sendiri..dan kek beli je kt secret recipe..hajat hati si ibu nk beli kek upin ipin untuk si aniq..tp memandangkan incik husband nmpk aku berjam-jam ngadap laptop untuk decide kek upin ipin yang mana, terus dia hangin -_-'...dengan kuasa veto nye..terus suruh aku beli kek secret recipe jek..hahahahha..

Tetamu aku jemput datang seawal pukul 3..tapi pukul 2 jiran cina aku dah datang, sebab dia nk balik singapore ptg tu untuk celebrate capgomeh malamnya. Aku pn layan jela..jemput makan sume. Tapi si aniq pulak buat hal..sbb pelik ramai2 budak perempuan main permainan dier..aku pujuk2..last2 masuk buai dan terus tido..upenye ngantuk nk tido..huhuhu

Jiran-jiran aku datang sikit-sikit..family incik husband muncul dh dekat pukul 4..dalam 4.30 baru acara potong kek dibuat..tu pun setelah bersusah payah memujuk aniq yang mengamuk sebab baru bangun tido dan culture shock sket sbb tgk umahnye ramai orang...selepas warming up, barulah dier senyum nak potong kek..legaaaaaaaa...

ohh..sesi potong kek la sangat..huhu

Dah abis sesi potong kek dan makan-makan pada pkul 6..ada banyak lagi makanan yang lebih..aku pun dengan laju nye sibuk membungkus..terus encik husband hantar kt pakguard..ader 6 bungkus besar, semua diorg sapu..siap cakap "oh..ni rumah yang buat majlis tadi ya.."..takpela..ader rezeki lebih, dapat la diorg merasa..kita kene berbaik dengan mereka, sbb diorg dh banyak tolong jaga rumah kita kn...

Mlm tu lepas maghrib..sesi bukak adiah plak..seawal jam9 semua dh mengaruk nk tido..termasuk ibu nye skali..hehe..penat woo..esoknya kerja


berebut adiah -_-'

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...