"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Thursday, April 25, 2013

[Testimoni Produk] After a Week with Ostematrix Shaklee

Pada post yang lalu, saya ada maklumkan pada uols tentang semangat baru saya untuk mula mengambil vitamin tambahan dengan consistent. Jadi hari ni dengan rela hati saya nk kongsi kelebihan yang saya alami selepas seminggu selain dari menambahkan susu ibu.Excited tau uolss..

Ok..1stly mestilah benda yang nmpk hari-hari kesannya. Huhu..sudah semestinya pasal berry (istilah utk pembuangan air besar). Berry saya dengan relahati nya akan keluar paling tidak sekali setiap hari. Saya memang jenis bermasalah part berry ni. Jenis 2 3 hari sekali baru keluar dengan kuantiti yang tidak sedikit. Jadi, satu masalah dapat diselesaikan.

Masalah kedua ialah rambut gugur. Yang ni incik husband pun perasan ada perubahan. Kalau dulu, setiap kalisaya bukak ikatan rambut dan sisir rambut, rambut yang gugur tersangatlah banyak. Sampai rasa kepala macam dah nak botak dah. Pelbagai jenis shampoo telah dicuba. Even orang yg keje kt saloon pun tegur bila basuh rambut saya gugur bnyk sgt. Tambahan pula dengan hormon yang tak menentu selepas bersalin, mungkin tu antara penyebab rambut gugur dengan meriah. Selepas seminggu makan supplement tetapi masih mengekalkan shampoo yang sama, saya dah boleh kira berapa helai rambut yang jatuh. Kira obvious la kurangnya tu. Serius tak tipu.

Sememangnya untuk mengubati apa jua jenis penyakit, ia mestilah bermula dari puncanya atau akarnya. Bak kata Prof. Muhaya.dalaman kita menentukan dunia luaran. Jadi untuk masalah seperti rambut gugur, kandungan zinc dalam vitalea dan ostematrix telah memperbaiki masalah keguguran rambut. Alhamdulillah.Saya rasa setakat ni jela 2 perubahan yang saya rasa betul-betul pasti untuk dikongsi. Saya tak nak nanti org kata saya claim lebih-lebih dan tipu. Ni just cerita dari pengalaman sendri jek.

Jadi kalau korang rasa badan dah tak berapa tip top keadaanya mungkin akibat kerja, pemakanan yang tidak dijaga, kurang bersenam dan usia yang semakin meningkat. Saya cadangkan korang ambil la apa2 pun makanan tambahan untuk topup balik mana yang kurang. Badan kita kan nak pakai lama lagi. Kalau kita tak sihat, siapa nak jaga keluarga kita? Yer dak..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...