"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday, April 10, 2013

Playmore Learnmore

Alhamdulillah dapat kami sediakan sedikit kawasan untuk anak-anak bermain di dalam rumah, hajat asal ingin menjadikan satu bilik khas di tingkat bawah sebagai bilik permainan mereka. Tapi disebabkan kami sekarang mempunyai pembantu, jadi terpaksalah membatalkan hasrat tersebut disebabkan bilik itu digunakan oleh pembantu rumah kami.

Disebabkan rumah kami tiada tanah di luar, ruang kosong yang lain yang kami ada hanyalah di bawah tangga, jadi terpaksalah Aniq & Aqeela bermain di bawah tangga yang kadang kala mengakibatkan kepala mereka terhantuk terlanggar tangga..hehe..kesian anak-anak ibu.


Inilah 'playground' kecil kami. Khemah fun fair tu beli di ikea, slide beli 2nd hand, kolam dan bola beli kt tesco jek. Kami memang sangat berhajat untuk membelikan Aniq gelongsor sebab dia sangat suka jadikan kaki kami sebagai gelongsor bila kami duduk di sofa. Akibat kesian, incik husband sanggup beli dan bawak balik gelongsor Aniq dari Kuala Lumpur dengan seseorang yang kami hubungi di mudah.my. Alhamdulillah, rezeki anak-anak itu ada.

2 comments:

- Ms. Izyan - said...

waaahhh~ bestnye! kami mmg lama berhasrat nak beli playground etc wat anak3 main, tp tak terdaya nak mengemasnya nanti. huhu~

atie lazis said...

Ala intan..bukan grand mane pon..xperlu berbelanja besar pon..budak2 kecik ni,sampah pun jd brg mainan..contohnya mcm gelung tisu dapur tu..mcm2 bende boleh buat ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...