"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, April 9, 2013

Very 1st Step

Berikutan entri saya sebelum ni, saya sudah mula mencari dan mendalami sedikit demi sedikit ilmu dari blog Pn.Lina ibu kepada Darwish & Darwisya. Saya belum dapat membaca keseluruhan post dalam blog beliau, tapi saya dah membeli set permulaan mengaji untuk bayi berumur 12 bulan keatas yang mereka jual dalam website islamicparenting. Terdapat 2 buah Buku Permainan Minda, 1 Set Al-Furqan, 1 VCD Siri 1 Mengenal Huruf Hijaiyah, 1 VCD Siri 2 Mengenal Huruf Hijaiyah, 1 CD Juzu' Amma & Yasin, 1 VCD Lagu Al-Furqan dan 2 Set Kad Imbas.





Sampai je produk yang mereka post ke rumah, saya dengan terujanya terus memasang VCD belajar huruf hijaiyah kepada Aniq & Aqeela, Aniq yang turut gembira bila saya memasang VCD 'lagu' yang baru dapat juga bertahan sampai ke penghujung CD sebelum terlena (sebab waktu tengahari waktu tidurnya).





Buku-buku yang disertakan juga turut saya baca untuk mendapat kesan pengajaran yang lebih kepada anak-anakku. Semoga 'keterujaan' ini akan dapat berterusan untuk saya mendidik anak-anak secara wasatiah dan istiqamah. Semoga Allah permudahkan jalan ini. Amin





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...