"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;
aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;
aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;
dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sunday, February 9, 2014

Vitalea Shaklee Adalah Multivitamin Ke-2 Terbaik Dunia

Dulu masa kecik-kecik, sapa yang pergi tadika kemas angkat tangan?!..hehe, ingat tak waktu tu yang setiap pelajar akan diberi multivitamin besar gedabak color pink..aduhhh, punye la seksa nk kene telan (yelaa..kan waktu tu tadika lagi).. Ingat lagi, masa tu multivitamin tu bila pegang lama sikit nanti warnanya akan luntur ke tangan. Selama ni, saya memang langsung tak tahu tentang vitamin semulajadi dengan vitamin sintetik ni. Main makan je...

Sejak dengan Shaklee, baru lah study apa beza vitamin sintetik dan vitamin semulajadi pernah makan dulu rupa-rupanya vitamin sintetik. Insya Allah nanti saya akan kongsikan apa itu vitamin sintetik. Better late than never. Sekarang pilihan saya mestilah Shaklee, 100% SEMULAJADI dan HALAL.

Multivitamin Shaklee dikenali sebagai Vitalea. Merujuk kepada website Multivitamin Reviews and Comparison, Vitalea adalah MULTIVITAMIN KEDUA TERBAIK DI DUNIA. Alhamdulillah pilihan saya tersenarai sebagai
'TOP 2' berbanding 100 multivitamin yang dikaji.



Jom saya share sket FAKTA Tentang Vitalea
  • Multi-vitamin PERTAMA dan mineral pertama yang dicipta di dunia.
  • Asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-Min" dan perkataan vitamin yang disebut kini adalah asalnya dari Shaklee.
  • Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya daripada cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yg dikenali sebagai Vitalea.
  • Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA.
  • Dihasilkan dengan kaedah teknologi terkini yang disebut "EXPLO-TABS". Apa itu explo tabs? Tunggu..post seterusnya saya akan mengupas selanjutnya mengenai explo tabs ini.
  • Tablet multivitamin yang PALING PANTAS DI DUNIA TERLARUT dalam air dan usus manusia.
  • Mineral dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan pantas dalam usus kecil.
  • Ujian Klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakitnsebanyak 65%

credit to www.naturalvitamin2u.com
Jika diambil setiap hari, Vitalea mampu:
  • Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.
  • Mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.
  • Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
  • Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
  • Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.


Vitalea Shaklee, sebotol 120 biji hanya hanya RM88.00 (Harga Retail). Pm saya 
Sebiji cuma RM0.75
Sehari anda cuma perlu laburkan RM1.50 untuk kesihatan menyeluruh secara optimum. 


Saya dah makan Vitalea ni hampir 2 tahun. Alhamdulillah sepanjang 2 tahun ni tak pernah kena sakit teruk, tak pernah ke klinik kerana tak sihat. Pernah lepas proses menyusu Aqeela saya stop makan Vitalea ni, tapi memang rasa berbeza, sebab saya ni jenis HB rendah. Jadi memang tak boleh skip makan Vitalea ni disamping makanan sunah seperti madu dan kurma. Kita berusaha, sesungguhnya mencegah itu lebih baik dari mengubati. Dan sentiasa ingat sihat & sakit itu datang dari Allah.



credit to nanny fai

______________________________________________________________________

Atie Lazis
Sms|Whatsapp: +6019 7736540
ID Member: 927121

*Saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi kawasan Jalan Lembah, Bandar Seri Alam, Johor Bahru dan sekitarnya. Ready to Cash-On-Delivery ke pintu rumah anda. Pengeposan produk Shaklee secara PERCUMA ke seluruh Malaysia.

**Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...